2012. november 21., szerda

Könyvtelen lista

Könyvtelenség! A Freeblog nem enged be, ott egye meg a kutya! De ezt a bejegyzést akkor is megírom, ha a fene fenét eszik. 
Pár éve, talán három vagy négy, a nagyblogomomba, a mindenes blogomba írtam egy kedves kis listát így valamikor november közepén vagy december közepén. Valamelyiknek a közepén, és hogyha van Mikulás, amelyik olvas blogokat, az direkt jó mindkettőnknek. Egyébként ez a bejegyzés volt: http://quaras-elfnabe.freeblog.hu/archives/2010/11/27/My_scrapbook_part_one/

Hát ez nem sokat változott. Talán a tyűs dolgokról lemondok, hacsak nem az elcsodálkozás hangja a Tyű! 
Moleskine. Egy különleges notesz, de főleg az ára különleges. Úgy szokták reklámozni, hogy ez az a fajta notesz, amit már Hemingway is használt. Na, nekem nem ezért kell, és nem is vonalas hanem sima és rajzolni. Szerintem a rajzot meghatározza az, hogy mibe készül. Például vannak Strathmore vázlatfüzeteim, és abba csak alkalomszerűen rajzolok, míg egy mezei félfamentes vázlatfüzetbe akármikor. Kicsi, könnyen hurcolható és bármikor előkapható, ha rájön az emberre a rajzolás, ami általában fékezhetetlen és nem is szabad megfékezni, mert azt napokig tartó depi és csokizabálás követi.

Bár a kép nem minőségi, ami rajta van, az igen. Nem is értem, miért vettem meg mindig mindenféle gagyi, egy hónapig se bíró fülest ahelyett, hogy inkább áldoztam volna valami drágább, de tartósra. A Samsung mellett voksolok, és konkrétan erre itt, ami a képen van. Kipróbáltam azt az újabb fajtát, aminek szilikonizé van a végén, és máshogy köll a fülünkbe dugni, de nálam az nem vált be, és olyan érzésem volt, mintha be lenne dugulva a fülem, amit ki nem állok. Helyszűke miatt pedig letettem a nagyméretű fülesről. 
Nem a méret a lényeg. Mielőtt egérrel kezdtem volna el digitálisan festeni, ugyan használtam mousepent, de az sajnos javíthatatlan. Előtte meg ott volt a touchpad. Egérrel most elég kicsi területen mozgok, tehát az A6-os tábla egyáltalán nem kicsi. Különben is, ha festek, többnyire kinagyítom azt, amit csinálok. Tehát nem kicsi. 
Vannak dolgok, amiket egérrel nem tudok szépen megcsinálni, olyasmi, amihez nyomásérzékeny hegy kell. 

Elég sok elektronikus könyvem van, és nem szeretek gép előtt görnyedve olvasni, angol nyelvű könyvvel gépen olvasva különösen lassan haladok. És természetesen elég sok angol nyelvű könyvem van ilyen formában. Ezzel azért sokkal kényelmesebb lenne! Amit tudnia kell: sok órát bírjon ki feltöltés nélkül és szeresse a pdf, epub és prc formátumokat. Ami nem kell: nem kell színesnek lennie, nem kell bele net - az minek?
Ez megint nem szorul magyarázatra, azt hiszem. Bár ez a része a dolognak legalább biztos. 
Nyolc éve, sőt, lassan nyolc és fél éve vettem egy St. Petersburg márkájú, 24 színű aqaurellkészletet. Jelenleg ott tartok, hogy egy kéket kellett idáig újravenni, mert elfogyott. Két barnám bánja, hogy kölcsönadtam, és az okkerom is kifogyott. Pont ez, ami a képen is van. Elég húzós egy tégely, de sokáig kitart. Lehet, hogy a zöldeimet is felfrissíteném, bár zöldet lehet keverni, De mégis.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése