2011. október 7., péntek

Megvédem Harry Pottert

Most kivételesen kicsit másról írok, ugyanis kiakadtam. Teljesen véletlenül botlottam egy cikkbe, majd az azt követő kommentekbe, miszerint Rowling lopta a HP ötletét, és elemeket Békés Pál A kétbalkezes varázsló és Ursula K. Le Guinn A Földtenger varázslója könyvekből. Ekkora baromságot is rég olvastam. Szerintem, aki ilyet állít, nem olvasta ezek közül egyiket sem. Varázslók vannak benne. És? Még kismillió könyv van, tele varázslókkal, mint például Angie Sage Szeptimusz-sorozata, és mégis mind más. Sárkányok vannak benne? A fanatsyk jelentős részében van sárkány. Vagy akkor azt is mondhatjuk, hogy Harry tulajdonképpen Raistlin? Na, persze! Sületlenség. És, hogy manók meg koboldok meg effélék vannak benne? Angolszász és kelta mitológia, görög mitológia, germán mitológia. Tudtommal mitológiai elemeket bárki felhasználhat, nem?  Aztán még szó volt Adrian Jacobs Willy the Wizard című könyve. Ezt nem ismerem, nem tudok róla nyilatkozni. De varázsló ez is, meg Merlin és Hókuszpók is.
Megvédtem.

1 megjegyzés:

  1. Fanatikus HP rajongóként is azt kell mondanom, hogy van némi hasonlóság A Földtenger varázslója, és a Roxfort iskolája között, illetve a Gyűrűk urából is van 1-2 elem főleg az első kötetben.
    Rowling maga is monda, több fantasy is inspirálta, a Gyűrűk urát még említette is.
    Lopásnak még egyáltalán nem nevezném. Átvett elemeket, illetve alap ötletet,és átformálta őket.

    VálaszTörlés